Etiquetas

24/4/12

CARTA ALS REIS MAGS

Activitat per explicar la carta formal als alumnes de 1r Cicle de Primaria.

L’activitat que nosaltres hem portat a terme per millorar l’escriptura ha estat elaborar una carta als reis mags, ja que s’acostaven les vacances d’hivern.
Per tal de realitzar aquesta activitat varem aprofitar l’ocasió per explicar als nostres alumnes l’estructura de la carta formal, així com repassar el procés cognitiu d’elaboració d’un text i reforçar l’escriptura utilitzant diferents recursos i materials.


DESENVOLUPAMENT ACTIVITAT:
Per preparar l’activitat, vam demanar als nostres alumnes que durant la setmana portessin revistes i/o catàlegs de joguines i d’allò que volguessin demanar als reis mags.
També havien de portar diferents cartes que haguessin rebut els pares per correu.

Després, mentre els alumnes anaven portant tot el material, nosaltres el col·locàvem al suro de la classe, per tal que els alumnes observessin totes les revistes de joguines i les cartes tant diferents que teníem.

Un cop passada la setmana, vam fer una pluja d’idees per veure que en sabíem sobre les cartes, com per exemple: perquè són diferents unes de les altres, per a que poden servir, que hi deu posar dins la carta,...etc. Tota aquesta pluja d’idees la vam aprofitar per  explicar l’estructura de la carta formal, així com els recursos lingüístics que hi poden sortir d’una manera més dinàmica i interactiva comparant les cartes entre elles. 

Un cop explicada l’estructura de la carta formal, cada alumne havia d’escriure la seva. Per fer-la, s’havia de triar únicament dos joguines de totes les que hi havia, justificar i argumentar el motiu de la tria, per tal de treballar el procés cognitiu d’elaboració del text. Els catàlegs de joguines, els vam utilitzar perquè els nens en el moment d’escriure el nom de la joguina ho fessin sense faltes.

Els alumnes havien d’escriure en un full una pluja d’idees o un petit esbós amb el que es volia escriure i també pensant quina era la millor manera de traspassar-ho a la carta final, ja que aquesta la veuria el Rei Mag i ho havia d’entendre ràpidament ja que ha de llegir moltes més cartes.

Un cop finalitzada la carta, és va fer una altre entre tots els alumnes a la pissarra per tal d’explicar com s’havia de fer correctament i per que els hi servis de model. Després cada alumne va corregir-se els errors que havia fet en cas que n’hi haguessin.

Un cop varem tenir la carta escrita a la pissarra i havíem anat repassant entre tots l’estructura de la carta formal, cada nen i nena va posar la direcció de la casa dels reis mags i la de casa seva on corresponia, la van posar dins un sobre i les vam posar dins un sac perquè la secretaria de l’escola les portes a correus.

Arrel d’aquesta activitat, també vam aprofitar totes les revistes portades per conscienciar als infants de tota la infoxicació d’informació que tenim actualment i que s’ha d’anar molt en compte a no creure’s tot el que surt a la televisió ja que en aquestes dates hi ha una massificació d’anuncis de joguines molt gran i no ens hem de deixar portar pel que veiem.

No hay comentarios:

Publicar un comentario